מכשיר טנס ללידה מהו?

מכשיר טנס ללידה הוא דרך לא תרופתית להקל על אישה בשלבי הלידה המוקדמים. TENS – Transcutaneous Electrical Nerve Stimulation מכשיר טנס ליולדת כולל סוללות וגוף מכונה המופעל ידנית והמחובר לארבע חוטים עם כריות שטוחות בקצה. הכריות מכוסות בג'ל שמאפשר חיבור יעיל לגב. בפעילותו ישלח המכשיר פולסים חשמליים עדינים ובטוחים דרך כבלים לכריות ומשם לעור הגב. הפולסים עוברים דרך העור וחודרים אל השרירים והרקמות. זה יגרום לאישה תחושת דגדוג קלה או זמזום מסוים שיכולים לגבור או לפחות בהתאם להגדרה הנבחרת. המכשיר הינו נוח וקל להחזקה ידנית . העבודה עם השלט בזמן הצירים והלידה הינה פשוטה ביותר. אם האישה לא רוצה להחזיק את הטנס בידה, היא תמיד יכולה לחברו אל הבגד בעזרת אטב מיוחד שעל המכשיר או לחלופין לתלות אותו על הצוואר. מכשיר הטנס נשלט על ידי כפתורים המאפשרים שליטה מלאה בתדירות וחוזק הפולסים הנשלחים. ישנו גם כפתור בוסט, שהפעלתו תגביר את חוזק הפעולה עד למקסימום. כפתור זה יכול לעזור מאוד בהתגברות על שיאו של כל ציר.

איך עובד מכשיר טנס ללידה?

המעניין הוא שאף על פי שפעולת המכשיר נבחנת מאמצע שנות השישים באירופה ובעולם, עדיין לא ידוע לגמרי כיצד בדיוק המכשיר עובד. מה שברור זאת העובדה שהוא עובד. הנה כמה מההנחות לכיצד עובד מכשיר טנס ללידה:

– הפולסים החשמליים מונעים מאותות הכאב מלהגיע למוח

– הפולסים תומכים בשחרור חומרים משפרי מצב הרוח, הנקראים אנדורפינים.

– עצם הפעלת המכשיר עוזרת ליולדת להרגיש בשליטה וזה מפחית את הכאב

– הסחת דעת מהכאב

בפועל כמעט כל מיילדת תייעץ לאישה להשתמש בו. אחת מכל חמש נשים הרות מעידה על תכנונה להשתמש במכשיר בזמן הלידה וכמעט כל אם שהשתמשה בו בעברה תיעזר בו שוב בלידה הבאה.

מתי להשתמש במכשיר טנס ללידה?

טנס הינו אפקטיבי מהשלבים הראשונים של הלידה. את יכולה להתחיל את השימוש כאשר את מרגישה שהצירים נעשו קבועים ו/או כאשר את חווה כאבי גב. את עלולה לגלות שהמכשיר הכי עוזר דווקא בהקלה על כאבי הגב יותר מאשר כל דבר אחר. זה טבעי, שכן האלקטרודות מחוברות לגב. היעילות הכי גבוהה של מכשיר טנס ללידה היא בתחילת הלידה. יתכן והמיילדת שלך לא תאפשר לך להתחיל את השימוש בטנס כשאת כבר בלידה מתקדמת; אמנם, את יכולה להמשיך ולהשתמש בו אם התחלת והתחברת אליו כבר מקודם. בזמן שנבדק דופק עוברך, יתכן ותצטרכי להתנתק מהאלקרטודות לשם קבלת תוצאה מדויקת, ולהתחבר שוב לאחר סיום הבדיקה.

איך להשתמש מכשיר טנס ללידה?

תני לשותפך ללידה למקם את הכריות על גבך. תעקבי אחרי ההוראות שמצורפות למכשיר הטנס ליולדת שלך, רוב הסיכויים שהן יהיו כדלקמן:

– לפני שאת מחברת את האלקטרודות  בידקי שהמכשיר מכובה

– הניחי שתי כריות בשני צידי הגב בגובה קו החזיה

– הניחי שתי כריות נוספות בשני צידי הגב התחתון, ממש מעל הישבן

– הדליקי את המכונה על רמת פעילות נמוכה ביותר. הגבירי את החוזק לאט    בהתאם להתגברות הצירים ו/או הכאב בגב התחתון

– הפעילי את כפתור הבוסט כאשר הציר מגיע לשיאו. זה יגביר את תחושת הדגדוג והזמזום. תזכרי להפסיק את הבוסט בסיומו של שיא הציר בכדי להפיק תועלת מפונקציה זו בזמן השיא של הציר הבא

– תנועי. תנועה עוזרת להגברת יעילות עבודת המכשיר

– המשיכי לעבוד עם המכשיר גם אם נראה לך שכלום לא קורה. לעיתים הפעולה נכנסת לתוקף רק לאחר כשעה.

– כל 12 שעות תורידי את הכריות מגופך. אם הן מרגישות דביקות, שפשפי אותן ושימי כמה טיפות מים. ככל שההדבקה טובה יותר אל הגוף, כך הפעילות יותר יעילה.

מתי לא להשתמש בטנס?

– באמבטיה, בריכה או מקלחת

– אם את סובלת מאפילפסיה

– אם יש פצע פתוח או מגליד במקום המיועד להשמת האלקטרודות

– אם יש לך בעיות קצב לב או קוצב

– אם את חווה כאב שאינו קשור לצירים. במקרה זה גשי מיד לרופא

השכרת מכשיר טנס ללידה

השכרת מכשיר טנס ללידה

מכשיר טנס ללידה. מכשיר הטנס מספר אחד בעולם להקלת כאבי לידה. השכרת מכשיר איזי טנס ב ₪290 בלבד!

השכרת מכשיר טנס טלפון להזמנות